Pedersborg Skoles logo

Sfo og klub i maj

SFO Maj 2024

Kære alle

Her er et lille indblik i hvad der vil ske i SFO’en i maj måned 😀

SFO-dag

Torsdag d. 30. maj 13.00-16.00 afholdes Fælles SFO-dag på Frederiksberg Skole, hvor samtlige SFO’er kommer forbi. Alle SFO’er vil tilbyde nogle værksteder, som alle børn kan benytte. Vi vil igen i år stå for en hoppepude, samt sømslagning. Blandt andre aktiviteter, vil der bl.a. være vandglidebane, commandobane, ansigtsmaling og cowboytema. Vi sørger for busser til Frederiksberg Skole, og I forældre skal hente derude senest kl. 16.00. Der er sendt en tilmelding ud til jer alle, hvor I bedes tage stilling til om jeres barn deltager eller ej. Hvis I ikke får lavet en tilbagemelding, vil vi betragte det som en tilmelding til dagen, da vi ikke vil efterlade børn på skolen uden aftale med forældre.

Sommerferie

I starten af maj kommer der en tilmelding ud vedr. sommerferie. Skolens sommerferie er i år uge 27-28-29-30-31 og 32 og SFO’en holder selvfølgelig åbent alle dage.

Dagen efter Kristi Himmelfart (fredag d. 10. maj)

Fredag d. 10. maj holder Pedersborg SFO lukket og i stedet tilbydes der nødpasning på Sorø Borgerskoles SFO. Tilmeldingsfristen er for længst overskredet, men har man behov for nødpasning, bedes man kontakte Susanne Lemmike, som er SFO-leder på Borgerskolen.

Personale

Vores studerende, Melissa, bestod sin praktik i slutningen af april og har derved også haft sin sidste dag hos os. Hun er nu tilbage på pædagogseminariet og terper flittigt i lærebøgerne.

SFO’ens åbningstider

Som I sikkert har set fra kommunen, så er der varslet reducering af vores åbningstider i SFO’en. Pladsanvisningen fik - ved en fejl - sendt et forkert udkast ud til jer forældre, men fik lynhurtigt sendt det korrekte ud. Så I bedes forholde jer til mail nr. 2.

Der er, fra kommunens side, lagt op til at SFO-eftermiddagen forkortes 30 min hver dag, men at den endelige beslutning omkring tidsreducering ligger hos os (eks. 30 min hver dag, eller 2,5 timer en enkelt dag om ugen). Vi er i gang med at kigge på hvad der vil være bedst - både for SFO, men også for jer forældre og børn.

Tidlig SFO

Vi starter et samarbejde op med Ulla og Susan, 0. kl. lærerne og de besøger klassen en gang om ugen hver. Dette gør vi for at børnene kan lære dem at kende og det bliver dermed så trygt som muligt, at skulle starte i skole efter sommerferien, ved at det er kendte voksne.

Vi styrker relationerne mellem børnene ved at vi laver mindre grupper og sammensætter børnene efter bedste evne. Børnene tager godt imod vores inddelinger og de nyder at lege i de rum vi tilbyder dem. Dette vil vi gøre meget mere i maj måned.

Vi øver med børnene at de bruger Aula mere og mere i SFO tiden, så de selv kan mestre skærmen fremadrettet.

Kreaværksted (Manja)

Maj ja vi syr og syr 🧵🪡🧶 Laver krympe plader. Perleplader

De er gode til selv at finde på ting at lave, så jeg er bare hjælperen. Skønne kreative børn der kommer 🥰

Sundhedsværksted

Vil være åbent mandag og fredag i Puderummet

Hallen

Hallen er fortsat åben to gange om ugen (tirsdag og torsdag). Der er ikke ligeså mange børn, da mange vælger at være ude. Men det giver god plads til de børn, som vælger at gå i Hallen.

Ude

Mange børn vælger at være ude, og det er Mooncar og især rulleskøjterne som bliver flittigt brugt.

Træværksted

Det er fantasien som altid er i fokus jeg er blot den voksne som guider dem i valg af materialer og værktøj

Karolines Syslerier

Perler og masser af tegninger

Puderummet

Puderummet er nu åbnet igen, efter at vi har fået lavet lydisoleringspladerne. Det vil i den kommende tid være med restriktioner, således at der kun vil være max 8 derinde af gangen og det administreres fra køkkenet. Børnene er også gode til at være opmærksomme på antallet. Puderummet vil som udgangspunkt være åbent tirsdag, onsdag og torsdag.

MorgenSFO

I må alle gerne sige hjerteligt velkommen til Mads.

Mads som børnene allerede har lært at kende godt, er blevet ansat i morgensfo’en, så han vil være fast ansigt tirsdag, onsdag og torsdag morgen, og er allerede godt inde i børnenes rutiner.

Tak for at I læste med og rigtig lækker maj til jer alle 🤩

Med venlig hilsen SFO’en